lauantai 17. maaliskuuta 2012

Lisäravinteet

Ajattelin hieman kirjoittaa nappuloista ja jauheista joita olen tässä diettini aikana napsinut enemmän ja vähemmän. 


Flunssakaudella nappuloita meni todella paljon. Normi lisäravinteiden sun muiden nappuloiden lisäksi kokeilin kaiken maailman mahdolliset flunssantorjunta -nappulat. Tyhjensin melkein koko luontaistuotekaupan ja kokeilin kaikenlaisia uusia vaihtoehtoja joita olen toisista blogeista sekä pakkotoisto -sivustolta lueskellut. Normivitamiinien lisäksi minulla oli käytössä Finrexiniä, tupla-annos D-vitamiinia, Sinkkiä, Oliivinlehti + Beetaglukaani kapseleita sekä Pakurikääpä teetä. 

D-vitamiinia syön muutenkin kyllä melkein vuoden ympäri, sillä anatomian ja fysiologian opettajani hekutti sen vaikutuksia kouluaikoina. Opettajani mukaan se on ainut tarvittava lisäravinne ja se jopa joidenkin tutkimuksien mukaan voi jopa parantaa syöpää, sillä D-vitamiinilla on solujen raketumiseen vaikuttavia kykyjä. Sinkkiä syön taasen siksi kun äitini on aina hokenut, että se toimii "sisäisenä laastarina". 

Oliivinlehti kapselit sekä Pakurikääpä tee olivat minulle uusia tuttavuuksia. Niiden tarkoituksena on ymmärtääkseni kasvattaa vastustuskykyä. Päätin kokeilla molempia, koska niistä oli eri blogeissa puhuttu erittäin positiivisesti. En myöskään halunnut viettää enää yhtään ylimääräistä päivää flunssassa, sillä hinku salille oli kova. Pakurinkääpätee ei ollutkaan niin pahan makuista kuin olisin kuvitellut. Ajatus teestä, joka on tehty sienestä, joka kasvaa puun kyljessä, ei vaikuttanut mielestäni mitenkään kauhean hyvän makuiselta uutteelta, mutta stevian kanssa maku oli yllättävän siedettävä. Oliivinlehti kapselit eivät onneksi maistuneet miltään.

En tiedä toimivatko flunssankarkottamis -tuotteet, mutta kahden päivän kuluttua vointini parani täysin. Voi myös olla, että flunssani olisi muutenkin jo mennyt ohi. Ei voi tietää...


Flunssan karkoittimet   


Muita lisäravinteita kuin flunssalääkkeitä minulla on myös käytössä jonkin verran.

En tiedä onko muista kuin palautusjuomasta oikeasti kauheasti hyötyä, mutta olen päättänyt ottaa kaikki mahdolliset välineet käyttöön, jotta kesällä olisin rantakunnossa. 

Palautusjuomana käytän Fastin Muscle +. Se on annettu ohjeena LITEläisille, jotka treenaavat kovaa. Ennen LITE:ä olin GFG:ssä mukana ja silloin käytössä oli palautusjuomana DIETMIX, joka nyt seisoo pukukaappiini kätköissä puoliksi käytettynä. 

HERA80 on ollut minulla ennen palautusjuomana, sillä siinä on vähän hiilareita. Karppasin viime vuonna, joten hiilarit olivat pannassa. Mitä heran käyttöön palkkarina tulee... nooh, nyt ainakin olen lukenut, ettei hera ole tarkoitettu palautusjuomaksi vaan proteiinilisäksi. Ihmekkös ettei tuo haba viime vuonna oikein kasvanutkaan... (en myöskään kyllä treenannut säännöllisesti silloin).  Nykyään käytän heraa välillä aamupalan yhteydessä. Silloin kuin raejuusto tulee korvista ulos, korvaan sen herapirtelöllä.

Minulla oli alkuun myös käytössä Creatine, mutta nyt, kun olen vaihtanut palautusjuoman Muscle + :saan, on siinä itsessään jo tarvittavat kreatiinit mukana. Sekin löytyy siis puoliavattuna pukkarini kaapista.

Kofeiini tabletin vetäisin huiviin ennen aamuaerobista, samoin kuin FatBurnerit. Green tea toimii minulla nesteen poistajana. Tai sitten vain kolme litraa vettä päivässä juoksuttaa muuten vain vessassa...  

Magnesiumin otan sitraattimuodossa iltaisin, sillä olen huomannut, että se väsyttää minua todella paljon. Magnesiumia olen syönyt kylläkin jo todella kauan. Nuorempana harrastin kilpatanssia ja cheerleadingiä ja ilman magnesium-lisää heräilin öisin lihaskramppeihin.  

Omega-rasvahappoja olen syönyt myös jo pidempään, koska omega-rasvahapot edistävät terveyttä sekä tukevat painonhallintaa ja painon pudotusta.

Sitten on vielä nuo normivitamiinit.  Ne nautin poreena, sillä noita nappuloita on aikast hyvin jo muutenkin.




Laihdutusnappulat + jauheet




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti