torstai 14. maaliskuuta 2013

Kehonkoostumusmittauksen tulokset No:1

Moikka!

Mun on pitänyt jo tovi kirjoitella näistä kehonkoostumusmittauksen tuloksista, sillä olin "nöyryyttämässä" itseäni naistenpäivänä. 

Mittaajana toiminut henkilä sattui oleman mulle ennestään tuttu ja itseasiassa sama henkilö, joka mittasi minut viime vuonna. Mulla oli kova tarve selitellä, että olen juuri saanut vauvan, sillä mulla oli todellinen luuseri olo. Sellainen olo, että tämä mittaaja varmaan katsoo minua ja pitää ihan epäonnistujana, kun olen saanut itseni tälläiseen kuntoon vuodessa... Eihän hän oikeasti mua arvostellut tai katsonut päästä varpaisiin vaan oli aivan ihana oma itsensä. Kielsi vertailemasta viimevuoden ja tämän vuoden tuloksia ja kannusti kovin. Auttoi uskomaan, että musta on tähän ja, että saan vielä nämä vauvakilot pois... 



Kokovartalo analyysi


Pakkohan mun on kuitenkin näitä tuloksia hieman vertailla, jotta tiedän mihin minä ainakin pystyn. Viime vuoden tulokset toimivat motivaattorina ja tavoitteina. Niihin pyritään takaisin (ja myöhemmin vielä parannellaan niitäkin). 





8.3.2013                                                                     16.2.2012
paino:                       72,4kg                                         57,1 kg  (+15,3)
kehon rasva:             36,1%                                          21,3% (+14,8)
rasvan massa:           26,1kg                                          12,2kg (+13,9)
rasvaton massa:        46,3kg                                           44,9kg (+1,4)
kokonaisvesimäärä:  33,9kg                                           32,9kg (+1)
BMI:                        27,2                                              21,5 (+5,7)



Rasvalukuja





Ihan jäätävät tulokset kyllä on... Painoa on niin paljon, että painoindeksi on ylipainon puolella: yli kolmasosa kehostani on rasvaa...yök! Rasvaa on kehossani niin paljon, etten osaa edes sanoa kuinka monta rasvakiloa, pitäisi tiputtaa, jotta olisin tyytyväinen...



Ainut positiivinen asia näissä tuloksissa oli se, etteivät kaikki lihakseni ole surkastuneet pois. Olin aivan varma, ettei rasvamakkaroitteni ala ole enää lihaksia, sillä en ole viime vuoden toukokuun jälkeen astunut jalallani punttisalin puolelle. Lihasmassan segmentaalinen analyysi kertoo kuitenkin, että lihaksia on! Ja niitä on suurinpiirtein ihan yhtä paljon kuin vuosi sitten, JEI!!!

8.3.2013                                                                   16.2.2012
O. jalka         7,5kg                                                    7,4kg (+0,1)
V. jalka          7,4kg                                                    7,2kg (+0,2)
O. käsi           2,1kg                                                    2,0kg (+0,1)
V. käsi            2,2kg                                                    1,9kg (+0,3)
keskivartalo    24,8kg                                                  24,1kg (+0,7)




Rasvan jakautumista vartalossani en osaa verrata. Aika tasaisesti se on ympäri kehoani jakatunut, kun peilistä katsoo... Ainut suuri ero viimevuoden tuloksiin on tuo vyötärön seutu. Minulla ei koskaan aiemmin ole ollut mahaa, vaikka olenkin ollut lähellä ylipainon rajaa ennenkin. Minun läskini ovat aina kertyneet takamukseen ja reisiin. Nyt sitten vatsanseudun rasvamäärä on 33,7% kun se viime vuonna oli 17,7%.  Eli viime vuonna vatsassani on ollut näkyvissä sikspäkki, kun nyt siinä roikkuu "nätisti" tuollainen röllykkä...

Eli töitä löytyy... 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti